Völner Pál, a térség fideszes országgyűlési képviselője – aki nem mellesleg éppen az infrastruktúráért felelős államtitkár is – még azzal kampányolt 2010-ben, hogy szükség van az új 10-es útra és az M0-ás északi körgyűrűre. Ahogy tette ezt Meggyes Tamás, Völner képviselőtársa is.
2012 végén Orbán Viktor hozakodott elő az esztergomi autópálya ötletével, miközben a Fidesz-kormány által elfogadott közúthálózati fejlesztési program szerint 2020 előtt egyik sincs beütemezve.
Nem értjük az államtitkár késlekedését, hiszen nap, mint nap ezen az útvonalon autózik munkahelyére – az általa megnyitott, majd általa megritkított vasúti szárnyvonalon nem tud eljutni a fővárosba.
Ha pedig választókerülete helyett Budapesten államtitkári lakásában él, és nem fontosak számára az itt élők problémái, kérjük, ne beszéljen az itt lakók nevében, ne hivatkozzon az ő érdekeikre! Ha nem él itt és még infrastruktúráért felelős államtitkárként sem érti az emberek problémáit, akkor nem is tudja képviselni őket.
Winkfein Csaba,
az MSZP elnökségi tagja
Mikor lesz új 10-es út?
A 10-es út példája jól szimbolizálja az Orbán-kormány fejlesztési politikáját. Ígérünk, visszaveszünk, aztán megint ígérünk, de ha lehet minél távolabbi időpontra, hátha addig történik valami. Az ott élőknek azonban az új út hiánya miatt minden nap egy kínszenvedés.