Gurmai Zita emlékeztetett, hiába költ el a kormány 32 milliárd forintot az 1-es számú vasúti fővonal pályafelújítási munkáira, érdemi fejlesztés nem várható. Sem a pályasebességet, sem az utaskomfortot javító intézkedéseket nem hajtanak végre. Legutóbb a tatabányai vasúti pályaudvar akadálymentesítésének problémájával foglalkozott a szocialista politikus, most pedig a győri állomás gondjaira hívta fel a figyelmet.
Az MSZP frakcióvezető-helyettese korábban írásbeli választ igénylő kérdést nyújtott be az illetékes miniszternek a győri felújítás kapcsán, a vasútállomás beázására, az akadálymentesítés és a váróterem hiányára rávilágítva. Erre kapott válaszában arról kapott tájékoztatást, miszerint a megvalósítási tanulmány összeállítása jelenleg is tart. Ennek ellenére továbbra sem utal semmi arra, hogy előrelépés történt volna az ügyben. A pályaudvar hiányosságai azonban számos kellemetlenséget okoznak nap mint nap az utazóközönségnek.
Akadálymentesítés hiányában az idősek, a kismamák és a nagyobb bőröndökkel utazók közlekedése jelentősen megnehezedik, valamint a téli hónapokban különösen sok bosszúságot okoz a váróterem hiánya. Ez utóbbit már 5 éve kénytelenek nélkülözni az utasok.
Gurmai Zita beadványában a következő kérdéseket tette fel az illetékes minisztereknek:
- Mikor ismerhetők meg a győri vasútállomás és buszpályaudvar felújítását célzó tanulmánytervek?
- Mikorra várható az akadálymentes kijutás lehetősége a vágányokhoz?
- Mikor lesz újra váróterem a győri vasútállomáson?