A MÁV régi adóssága a tatabányai pályaudvar akadálymentesítése, hiszen annak peronjait jelenleg csak felüljárón keresztül lehet megközelíteni. A hosszú lépcsősorok pedig rengeteg nehézséget okoznak az utazóközönségnek, kiemelten az időseknek és a nehéz csomaggal közlekedőknek. A probléma megoldására régóta van ígéret, 2021-ben arról volt szó, hogy ideiglenesen felvonót telepítenek, azonban 2025-re teljes korszerűsítést helyeztek kilátásba.
Gurmai Zita emlékeztetett, nemsokára vége a 2023-as évnek is és továbbra sincs érdemi előrelépés az ügyben. Kiemelendő, hogy egy megyeszékhelyről van szó, melyen az átmenő forgalom is nagy. A liftek hiánya és a Modern Városok Program várható megszűnése pedig nem biztató a jövőre nézve sem.
A szocialista frakcióvezető-helyettes a 2024-es évi központi költségvetés törvényjavaslatához nyújtott be módosító indítványt, azonban az akadálymentesítésre tett javaslatát nem támogatta akkor a kormánypárti többség.
A probléma mihamarabbi megoldása és az ügy köztudatban tartása érdekében Gurmai Zita írásbeli választ igénylő kérdést nyújtott be az illetékes tárcához, azonban erre ugyan biztató, de rendkívül szűkszavú választ kapott, mely szerint 2024 végére a felvonók üzembe lesznek helyezve. Amennyiben a beruházás már ilyen szinten meg van tervezve, akkor bizonyára további részletekkel is szolgálhat a minisztérium, éppen ezért Gurmai Zita szeretné megismerni a felújítás ütemtervét is, a beruházás forrását és költségeit is.
Az MSZP országgyűlési képviselője szerint fontos lenne választ kapni a tatabányai pályaudvar korszerűsítésével kapcsolatban felmerülő kérdésekre is. Ezért a következőket kérdezte Lázár János építési- és közlekedési minisztertől: „Valóban ideiglenes megoldás lesz a liftek üzembe helyezése? Valóban felújítják a vasútállomást az eredeti ígéretek szerint? Ha igen, akkor azt mikorra tervezik?”.