Hozzászólásában a képviselő kifejtette: "Rendkívül fontos a jó idegen nyelvtudás megszerzése, a nem formális oktatási lehetőségek széleskörű elterjesztése, a gyakornoki helyek elérhetővé tétele, amelyek mind-mind elősegítik a fiatalok személyes fejlődését és későbbi foglalkoztathatóságát".
"Miután az új program felöleli az oktatás egészét, ezért különösen lényeges, hogy befogadó legyen, és a végrehajtás során nagy hangsúlyt fektessünk arra, hogy a minőségi oktatáshoz és képzéshez, valamint a csatolt programokhoz valamennyi szinten egyenlő mértékben férjenek hozzá a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok tagjai, köztük a súlyos egészségi problémával küzdő, a fogyatékossággal élő, valamint a roma gyerekek, diákok, hallgatók" - áll Göncz Kinga írásos hozzászólásában.
A szocialista képviselő hozzátette: Érdemes lenne akár speciális módszertant is kidolgozni annak érdekében, hogy sikeresen elérhetők legyenek ezek a csoportok, és elősegítsük a programban való részvételüket. Rendszeresen ellenőrizni szükséges azt is, hogy e csoportok tagjai egyenlő mértékben hozzáférnek-e a programhoz, és ki tudták-e használni a kínált lehetőségeket.
Háttér:
Az Európai Bizottság a 2014-ben kezdődő hétéves pénzügyi periódusra egy új, integrált programot javasolt "Erasmus Mindenkinek" elnevezéssel az oktatási, képzési és ifjúsági ágazatban, mely felöleli az eddig létező hét programot, s az előző költségvetési időszakhoz képest 70%-al magasabb összeget bocsát rendelkezésre.
Minőségi oktatást mindenkinek
"A szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelmünk egyik leghatékonyabb eszköze az oktatás. Számos fórumon elmondtuk már, hogy létfontosságú a korai iskolaelhagyás problémájának a megoldása, a sikeres elhelyezkedéshez szükséges, minőségi oktatás és képzés biztosítása és elérhetővé tétele mindenki számára" - hangsúlyozta Göncz Kinga szocialista EP-képviselő az "Erasmus mindenkinek" programról tartott hétfő délutáni plenáris vitához benyújtott írásbeli hozzászólásában.