Újabb közlekedésbiztonsági javaslatokat dolgozott ki az MSZP, amelynek értelmében – a kezdősofőrök esetében – csak három év rutin megszerzése után lehetne 200 lóerőnél nagyobb teljesítményű autókat vezetni.
„Sok ifjú, fiatal ismerősöm van, akik meglepően felelősen gondolkoznak erről” – fogalmazott Molnár Zsolt. A javaslat nem arról szól, hogy a fiatalok ne vezessenek autót, hanem éppen ellenkezőleg. A komplex javaslatcsomag ugyanis azt is tartalmazza, hogy a közlekedési ismereteket elsajátíthassák már az általános és középiskolákban is diákok, valamint célszerű lenne, hogy vizsgázhassanak KRESZ-ből a középiskolákban ingyenesen, állami keretek között.
A műsorban szó volt arról az uniós javaslatról is, amely kettéosztaná a B kategóriás jogosítványt és a nagy autókat csak egy új, „B+” kategóriás jogosítvánnyal lehetne vezetni. Az MSZP pártigazgatója elmondta, hogy az alapvető elgondolás jó, hiszen ő maga is javaslatot tett arra, hogy legyen legalább kétféle jogosítvány, azonban a probléma a határokkal van, hiszen a szakértők is abban látják a megoldást, hogy a lóerő, illetve a kilowatt szerinti teljesítmény szerint lehetne kategorizálni a szabályozást, nem pedig tömeg vagy sebesség alapján.
„Az, hogy legyenek kategóriák szerintem elkerülhetetlen, hiszen annyit fejlődött a világ” – érvelt Molnár Zsolt. Közismert, hogy az MSZP országgyűlési képviselőjének van egy 1980-as, 43 éves, oldtimer korú, duplalámpás, szép zöld Ladája, amely 75 lóerős, és ami újkorában még erős autónak, az „autópályák királyának” számított. Az ATV műsorában erre példaként hivatkozva Molnár Zsolt humorosan megjegyezte, hogy: „ha ma valaki azzal jön, hogy te képzeld, 75 lóerős az autóm, akkor hirtelen csönd lenne, majd mindenki azt mondaná, hogy milyen takarékosan vezet, és milyen ésszerű” – ez is jól példázza, hogy változott a világ.
A súly szerinti kategorizálás ellen szinte csak ellenérveket lehetne felhozni, hiszen például egy kisebb teljesítményű városi elektromos autó is belekerülhetne a nagyobb súlykategóriába azáltal, hogy nehezebb akkupakkja van. Azonban valamilyen kategorizálásra szükség van, nem nagy elvárás, hogy valaki a jogosítványa megszerzése után 3 évig szokja meg a forgalmat, az autózást, a nagyvárosi körülményeket és csak ezután vezessen sportautókat, illetve azután lépjen egy kategóriával feljebb a nagyobb teljesítményű autók világába. A sportautók és izomautók kategóriáját pedig teljesítményarányosan kellene meghatározni és pszichológiai vizsgálathoz kellene kötni ezen járművek vezetését.
Az MSZP országgyűlési képviselője bízik benne, hogy az emberi élet védelme mindenki számára fontos lesz, hiszen szinte nincs olyan nap, hogy valamilyen súlyos közlekedési baleset ne kerülne bele a hírekbe.
Molnár Zsolt elmondta, hogy ez a kérdés túlmutat a pártpolitikán, ugyanakkor reálpolitikusként belátható, hogy változatlan formában várhatóan nem valósul majd meg a kezdeményezés, de a kormánypárt a javaslatot átvéve, sajátjaként benyújtva megvalósíthatja azt, ezért van értelme az ellenzéki politizálásnak.
„Nem a babérokat kell learatni, hanem örülni annak, ha az utakon kedvesebben halnak meg” – összegzett az interjú végén Molnár Zsolt.