2012. június 18. 16:21

Most épp hídpénz - mi jöhet még?

Tarlós István és a Városháza vezetői ma éppen a hídpénz ötletét vetették fel. Egyre kínosabb és szomorúbb figyelni, ahogy a városvezetés újabb és újabb káros ötlettel áll elő. Szinte már minden napra jut egy sarcolási ötlet, hol a város nevét, hol az autóbirtoklást akarják megadóztatni. Mára a hídon áthajtás jutott a pénzbehajtási ötletekből.

A hídpénz bevezetése mint ötlet gyakorlatilag az alkalmatlanság beismerő nyilatkozata. A felvetés semmilyen szakmai logikával nem támasztható alá, egyértelműen káros lenne, mivel a hidak környékén még a legkisebb forgalom mellett is állandósuló dugókat okozna, rengeteg működési zavart állítana elő. Egyetlen célt szolgálna, az azonnali pénzbehajtást, mivel a megfontolt előkészítést és tervezést igénylő közlekedésszervezéssel szemben a hidak két oldalára jegyszedőket állítani semmilyen előkészítést nem igényelne.

Ezzel is azt az összesen mindegy 200 milliárd forintos lyukat próbálnák meg részben foltozni, amit az Orbán-kormány a városvezetés asszisztálása mellett ebben a ciklusban elvesz Budapest kasszájából, elvesz a fővárosiaktól. Ennyi pénzből, csak az összehasonlítás kedvéért, teljes hosszában fel lehetne újítani a 3-as metrót (amelynek tervei 2010 őszén készen álltak), vagy be lehetne szerezni 2500 - 3000 új buszt Budapestnek.

Továbbra is egyértelmű: Budapest főpolgármestere nem a városban élőket képviseli, hanem Orbán Viktort és a Fidesz céljait a fővárosiakkal szemben.

Itt lenne már az ideje felismerni, ha nem megy, nem kell csinálni.

        
Horváth Csaba,
a Fővárosi Közgyűlés MSZP frakciójának vezetője