A MÁV-nak nem hoz érdemi megtakarítást a mellékvonalak bezárása, azonban sok vidéki honfitársunk egyetlen érdemi közlekedési lehetőségét venné el az Építési és Közlekedési Minisztérium, amelynek minisztere, Lázár János autóbuszpárti, vasútellenes nézeteit jól példázza, hogy a tavalyi évben is közel egy tucat vasútvonalon szüntették be a személyszállítást. Pedig Lázár János bő egy éve még úgy fogalmazott programbeszédében, hogy fejlesztéspolitikai fordulatot vár el, és „Most a vidék jön!”, ehhez képest úgy tűnik, hogy az általa vezetett minisztérium ismét a legfenntarthatóbb és legzöldebb közlekedési mód visszafejlesztésére készülhet.
A vonalbezárásokra ismét a járműhiányra hivatkozva kerülhet sor, és habár a minisztérium közlése szerint még nincs végleges döntés a vasútvonalak bezárásáról, és „fikciónak” minősítették a sajtóban megjelent híreket, ugyanakkor a tavalyi évben hasonló módon készítették elő a vasúti szárnyvonalak bezárását, majd az azóta véglegessé vált intézkedést „ideiglenesnek” minősítve próbálták nyugtatni a kedélyeket.
Az időzítés sem lehet véletlen, hiszen a június 9-i önkormányzati választás előtt nem akarják a kormánypártok népszerűségét csökkenteni, ezért a választások utánra időzíthetik a bezárásokat.
Az MSZP szerint egy nem megfelelően működő állami közszolgáltatás esetében a megszűntetés nem lehet a megoldás, hanem az eszközpark és az infrastruktúra fejlesztésével kell modern, európai színvonalú vasúti közszolgáltatást létrehozni. Nem vonalbezárásokra, hanem vasútfejlesztésre van szükség!
Dr. Varga László, az MSZP elnökhelyettese