mszp.hu | Belföld | Oktatás
2023. január 09. 10:55

MSZP: minőségi oktatásra van szükség!

MSZP: minőségi oktatásra van szükség!
Az elmúlt 13 évben a kormány több problémát okozott a pedagógusoknak és diákoknak, mint amennyit megoldott.

Kunhalmi Ágnes, az MSZP társelnöke szerint az egész problémakör egyáltalán nem csupán bérezés kérdése, - mint ahogyan azt a kormány mindig degradálóan állítja - ugyanis a megtanulhatatlan és megtaníthatatlan tanterv, az egyentankönyvek, az iskolák műszaki állapota, a tanárok és diákok súlyos leterheltsége mind szakmai és technikai kérdések.

Szolidárisak vagyunk a pedagógusokkal, mert generációk nőnek fel azok alatt az elvesztegetett évek alatt, amíg a Fidesz lezülleszti az oktatást - mondta Kunhalmi Ágnes.

Korábban Komjáthi Imre az MSZP társelnöke nemzeti létkérdésnek nevezte az oktatást és mindenkitől szolidaritást kért a Tudásmenet számára.

Ha a kormány arra hivatkozik, hogy addig nem tud pedagógusbért emelni, amíg „Brüsszeltől” nem jön pénz, akkor addig ne emeljék a politikusok fizetését sem – mondta Komjáthi Imre.

A Tudásmenet szombati, Gödöllő és Budapest közötti szakaszán Korózs Lajos, az MSZP alelnöke, valamint a Societastól Korózs Benjamin elnök és Török Anna is csatlakozott a menethez.

Budapesten ért véget a Tudásmenet, amely Miskolcról indult el, majd napról napra csatlakoztak hozzá civil szervezetek, szakszervezetek, diákok, szülők és tanárok azért, hogy felhívják a figyelmet a magyar közoktatás és a kiszolgáltatott pedagógusok szomorú helyzetére.

Az MSZP számos politikusa, tagja és aktivistája is szolidaritását fejezte ki, többek között Kunhalmi Ágnes és Komjáthi Imre társelnökök, Horváth Csaba zuglói polgármester, a fővárosi közgyűlés MSZP-s frakcióvezetője, Csizmazia Ferenc 16. kerületi önkormányzati képviselő, Vasvári László, Káposztásmegyer önkormányzati képviselője, Korózs Lajos alelnök, valamint a Societas elnöke, Korózs Benjamin.

A MSZP szerint a modern, korszerű oktatás megteremtése érdekében – a béremelésen túl – szükséges a jelenlegi NAT hatályon kívül helyezése, a pedagógusok bürokratikus terheinek csökkentése, nagyobb szakmai önállóságuk biztosítása. Azonnal csökkenteni kell a pedagógusok és a diákok terheit, valamint új egyensúlyt kell kialakítani a kompetencia alapú és a lexikális tudás között.