Országosan 412 vonat szűnik meg, ebből több mint 10 százalék Heves megyében.
Közben a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényjavaslat vitája zajlik a Parlamentben. Koncepció, konkrét számok és hatástanulmányok, egyeztetések nélkül. Ahogy azt már az Orbán-kormánytól megszokhattuk.
Veszélybe kerül a lakosság eljutása a munkahelyre, vagy a diákok iskolába járása. Ma amikor történelmi csúcsot döntött az üzemanyagok ára, ezeknek az emelkedése is jelentősen beépül a közlekedési jegyekbe.
Ennek vesztese a vidéki ember!
A FIDESZ ellenzékben a közösségi közlekedés állami fejlesztéséről beszélt, ellenállt minden racionális működési feltételt megteremtő átalakításnak. Ezzel komoly károkat okoztak.
Az ország éveket veszített:
- Ma már drasztikus járatritkítás van a helyi és helyközi buszokon.
- Vonatok szűnnek meg.
- Eger-Szilvásvárad vonalon 14 vonat szűnik meg, így lényegében ez a vonal leáll.
- Kál-Kápolna-Kisújszállás között 11 vonat szűnik meg.
- Vámosgyörk-Gyöngyös vonalon 8 vonat szűnik meg.
- Hatvan-Somoskőújfalunál 7 vonat szűnik meg.
- Vámosgyörgy-Újszász (Szolnok) között 6 vonat szűnik meg.
- Budapest-Hatvan-Sátolaljaújhely között 2 vonat szűnik meg.
Ez összesen 48 vonat tekintetében érinti Heves megyét.
Korózs Lajos
országos elnökségi tag
Dr. Sós Tamás
országgyűlési képviselő
2012. március 14. 14:39
Nem csak munkahely, már vonat sincs
A Heves megyében élőket súlyosan érinti a 48 vonatjárat megszüntetése 2012. április 15-től.