Hiába, az új városvezetés ugyanis alig 3 hónappal hivatalba lépése után törölte a folytatást, a 2011-es költségvetésben már egy fillért sem különítettek el a második szakaszra.
A Tarlós István vezette főváros nem pályázott uniós forrásra sem, holott Brüsszel részben felhasználhatónak ítélte azt a 43,5 milliárd forintot, amelyet az első szakasz támogatására korábban nem ítélt meg. Az, hogy ezek után nincs pénz a 4-es metró második szakaszára, nem jelenti azt, hogy soha nem is volt, vagy nem lehetett volna.
2011-ben az Orbán-kormány a törölt második szakaszra elkülönített pénzből ígérte meg a BKV évi 10 milliárd forintos támogatását. Ez egyrészt azt bizonyítja, hogy Tarlós István állításával ellentétben 2010-ben a központi költségvetésben is volt pénz a metróépítés folytatására, másrészt azt, hogy a 4-es metró második szakaszának megvalósítását az Orbán-kormány fúrta meg, Tarlós Istvánnal karöltve. (Azt már megemlíteni is felesleges, hogy végül a BKV támogatásából sem lett szinte semmi.)
Egy keddi tévéinterjúban Tarlós István azt állította, hogy amikor az előző városvezetés 2010-ben felbontotta az Alstom-szerződést, "egy darab kocsi nem volt itt". Ezzel ellentétben az első Alstom metró 2009 januárjában érkezett Budapestre, a tesztelése tehát jóval a szerződésbontás előtt megkezdődött.
A szerződésbontást az akkor még ellenzékben lévő fővárosi jobboldal erőltette. Még a vak is látta, hogy a szerződésbontás kierőszakolásának semmi más célja nem volt, mint az, hogy a fideszes vezetés néhány hónappal
később nagy csinnadrattával újraköthesse azt. Ezt az is bizonyította, hogy az Alstom érdemben nem változtatott a metrókocsik korábban kifogásolt műszaki paraméterein.
Tarlós István hiába próbálja saját alkalmatlanságát az előző városvezetésre mutogatással leplezni, a tény az, hogy mind az Alstom szerelvények késedelmes forgalomba állításáért, mind a 4-es metró második szakaszának törléséért a jelenlegi városvezetés és Orbán Viktor kormánya felel.
Tüttő Kata
fővárosi képviselő
Nem mond igazat Tarlós a 4-es metró második szakaszáról
Hiába szajkózza sajtótájékoztatón vagy tévéinterjúban Tarlós István jelenlegi főpolgármester, attól még nem lesz igaz, hogy a 4-es metró második szakaszára sem terv, sem pénz nem volt 2010 előtt. A Baross tér és a Bosnyák tér közötti szakasz vasúthatósági és környezetvédelmi engedéllyel rendelkezett, előkészítésére a főváros addigra már csaknem kétmilliárd forintot költött.