A Fideszben még mindig elhiszik, hogy a saját lábukon álló kereskedelmi médiumok fenyegetésével és különadókon keresztül újabb lépést tehetnek a nyilvánosság megtörésére, a szabad tájékoztatás leszűkítésére. Az internet évszázadában azonban ez hiú ábránd - mondta, hozzátéve: nehézségeket okozhat, de az információk szabad áramlását nem fogják tudni megakadályozni. A reklámadó ötlete valójában a piac átrendezését szolgálja - közölte, hozzátéve: lesznek olyan médiumok, amelyeket ez az adó dönt veszteségbe. Szerinte az adót a nézők, hallgatók, olvasók fogják majd megfizetni, az emberekkel fizettetik meg a kizárólag pártérdekeket szolgáló rövidtávú döntésüket.
Burány Sándor arról beszélt, hogy cinikus a törvényjavaslat, indoklása "velejéig hamis". Úgy látta: a költségvetés helyzete nem indokolja ezt az adónemet, rendkívüli és új bevételekre, elkapkodott, néhány nap alatt a parlamenten keresztülvert törvényjavaslatra nincs szükség. A világos törvényi előírás ellenére a javaslatban nem szerepel egyetlen betűvel sem, hogy ez a rendkívüli módon kivetett büntetőadó az államháztartás alrendszerei közül melyiket gyarapítja - jegyezte meg.
Szerinte az MTI szelektíven válogat a hírek között, hogy miről tudósít és miről nem. Előfordul, hogy elmegy sajtótájékoztatóra az újságírója, kérdez, de aztán nem lesz semmilyen hír. Hozzátette, aki az MTI híreiből tájékozódik, zömében a kormányról kedvező híreket fog hallani, és kedvezőtlen híreket nem, vagy nem olyan mértékben, mint elhangzik.
Szólt a Klubrádió utolsó vidéki frekvenciájának elvételéről és az Origo körüli történésekről, s azt mondta: Magyarországon baráti telefonokra simán le lehet váltani olyan újságírókat, főszerkesztőket, akik a kormány számára kedvezőtlen hírekről tudósítanak. Mindeközben a Fidesz a tenyeréből evő média számára bőségesen szolgáltat információt, ha a politikai ellenfelek lejáratásáról van szó. Jelenleg a médiapiacon a fortélyos félelem igazgat, megsérti a sajtószabadságot - mondta, majd a javaslat visszavonására szólított fel.