A napvilágot látott információk alapján 1536 milliárd forintért veheti meg az állam a Budapest Airportot. 4 milliárd euró óriási összeg, amelyből az állam európai szintre tudná hozni a hazai közösségi közlekedést.
A tömegközlekedés fejlesztése mellett szól az is, hogy amíg a ferihegyi légikikötő éves utasforgalma nagyságrendileg 20 millió fő, addig a közösségi közlekedést pedig napi szinten több millió ember használja.
Az összeg nagyságrendjét pedig jól érzékelteti, hogy a Volánbusz nagyjából 6000 db autóbuszból álló – viszonylag fiatal átlagéletkorú – járműflottáját teljes egészében vadonatúj járművekre lehetne cserélni, és még akkor is bőven maradna a fent említett összegből.
A kötöttpályás közlekedés fejlesztésének tekintetében is óriási előrelépést jelenthetne ez az összeg, hiszen a reptérvásárlásra szánt 4 milliárd euróból a MÁV elöregedett, korszerűtlen járműflottája is megújulhatna, és maradna összegből bőségesen a HÉV szerelvényeinek lecserélésére is.
Hamis tehát a kormányzat állítása, hogy a közösségi közlekedés válságára a kormány forráshiány miatt nem talál megoldást. Az MSZP szerint van pénz a közösségi közlekedés fejlesztésére, csak az állam nem a megfelelő célokra költi el.
Dr. Varga László, az MSZP elnökhelyettese