2012. március 21. 15:34

Személyvonat érkezik. De meddig?

Az elmúlt hetekben a sajtóban jelent meg a hír, majd a Parlament előtt lévő személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényjavaslat múlt heti vitája során nyilvánvalóvá vált: Ön, Orosháza polgármestereként és egyben a körzet egyéni országgyűlési képviselőjeként a körzetünkben lévő több vasútvonal szinte teljes ellehetetlenítését kívánja támogatni, amivel én messzemenőkig nem értek egyet.

Ezt az interpellációt azért nyújtottam be Önhöz, hogy

1) felhívjam a figyelmét, hogy erre a példátlan rombolásra nem kapott felhatalmazást a választóktól, ezt sehol sem „ígérte meg”;

2) lehetőséget adjak Önnek, hogy kifejtse a fideszes központi diktátummal kapcsolatos ellenvéleményét, elmondja, hogy ezt az április 15-vel életbe léptetni tervezett menetrend-módosítást nem fogja támogatni, és ezzel megnyugtassa az itt élőket.

Ismerve Önt, előre kérem, hogy ez alkalommal ne próbáljon kibújni a válasz elől olyan mellébeszéléssel, mint „a döntés még nem született meg”, vagy hogy „várjuk meg a tárgyalások eredményét”. Látható ugyanis, hogy a Fidesz − szembemenve mindennel, amit ígért és sugalmazott éveken át − szisztematikusan zsigereli ki az egyszerű embereket, azaz ott nehezíti az életkörülményeiket, ahol csak tudja. Hol a gazdagokat támogató és a szegényebb többséget sújtó egykulcsos adórendszerrel, hol a nyugdíj- és a szociális támogatások megkurtításával vagy egyenesen a megvonásával, hol több százezer forintos tandíjjal, hol azzal, hogy immár a bölcsődei alapszolgáltatásért is pénzt fizettetnek. S teszik mindezt úgy, hogy munkahely nincs, a kevés konkrét ígéretük egyikét, az 1 millió munkahelyet pedig lassan már az sem veszi komolyan, aki kitalálta.

Most éppen országosan 414 vonatjáratot kívánnak megszüntetni, amelyből a legtöbb éppen a mi megyénket érinti: 58-at! Térségünket közvetlenül érinti:

Szeged−Hódmezővásárhely−Orosháza−Békéscsaba vonalon: 3;

Kiskunfélegyháza−Szentes−Orosháza vonalon: 8;

Mezőtúr−Orosháza−Mezőhegyes−Battonya vonalon: 10 megszüntetetésre váró vonat.

De nem járnak jobban azok sem, akik arra számítanak, hogy Békéscsabától gyakrabban indulnak majd Budapest felé a vonatok, mivel itt 6 vonatpárt szüntetnének meg, ami kis híján azt jelentené, hogy a nemzetközi, Romániából érkező és oda induló vonatok maradnak csak a belföldi közlekedés részei.

Orosháza 1870-ben kapott vasutat, ennek a város fejlődésében betöltött szerepe vitathatatlan. Eddig − mondjanak az Önök által megszokott „elmúltnyócévező” stílusban bármit − ezeken a vonalakon (a szentesin, a mezőhegyesin, a mezőtúrin, de különösen a Szeged−békéscsabain) megfelelő számú vonat járt, a szolgáltatás színvonalát inkább emelni, és nem csökkenteni kellene.

Néhány nappal ezelőtt Varga Zoltán országgyűlési képviselő, az MSZP megyei elnöke nyílt levélben fordult a kormánypárti képviselőkhöz, így egyben Önhöz is, Polgármester Úr! Ebben megemlítette, hogy a parlamenti vitában egyetlen megyei kormánypárti képviselő sem tartotta fontosnak, hogy felszólalásával megvédje a térségünk érdekeit. Meg kell kérdeznem Polgármester Úrtól, úgy is, mint országgyűlési képviselőtől, hogy Ön miért nem védi a városunk és térsége érdekeit?

Fekete napokat él ez a környék. A miniszterelnök végleg lemondott erről a térségről. Igaz, hogy még PR okokból erre veszi a politikai turizmus útirányát, de erre a térségre valójában nem kíváncsi. A térségünkből a fiatalok elmenekülnek, mert nem látják a jövőjüket. Képtelenség, hogy egy Szegeden tanuló főiskolás öt óra alatt érjen haza Tótkomlósra, ez újabb elvándorlást fog eredményezni a térségből! Az emberek itteni boldogulásának fontos tényezője a vasút. Ezért közösen kell kiállnunk!

Jómagam is, és az MSZP helyi szervezete is így gondolkodunk. Bízom abban, hogy Ön is így gondolkodik. Orosháza és a térségünk érdekeiért közösen kell kiállnunk. A kérdés az, hogy Ön kiáll-e Orosháza és a térsége érdekeiért?

Személyvonat érkezik. − De meddig, Polgármester Úr?

Tisztelettel várom válaszát:

Füvesi Sándor,
önkormányzati képviselő