Ujhelyi István a bizottsági ülést követően azt mondta: a közlekedési szektor mélyreható átalakuláson megy keresztül, mind az alacsony széndioxid-kibocsátású és fenntartható gazdaságra való áttérés, mind a digitalizáció térnyerése miatt. „Számunkra kiemelten fontos, hogy az új lehetőségek kihasználása egyetlen európai munkahelyet se veszélyeztessen, sőt, lehetőség szerint inkább újabbakat generáljon. Az autóipar az európai gazdaság egyik legfontosabb mozgatóereje, amely több mint tizenkétmillió embernek ad munkát Európában és az Unió GDP-jének csaknem hét százalékát termeli meg. A technikai fejlődés következményeként számos álláshely fog megszűnni, nekünk azt kell elsősorban garantálnunk, hogy az érintettek új tudást szerezhessenek, amely biztosítja, hogy a globális piacon megőrizzük versenyképességünket.” – fogalmazott Ujhelyi István, hozzátéve: fontos, hogy a tagállamok együttműködve és koherens módon alkalmazkodjanak például a digitalizáció okozta változásokhoz, különben komolyan sérülhet az Európai Unió gazdasága és versenyképessége.
A magyar EP-képviselő által készített jelentést a szakbizottság (TRAN) 31 igen és 2 nem szavazattal fogadta el, így az hamarosan az Európai Parlament plenáris ülése elé kerül.