Mint mondta, már „összerakták” az oltópontokat és partnerséget ajánlottak a kormánynak, de „nem történt semmi”.
„Ahhoz, hogy Budapesten víz folyjon a csapból, ahhoz legalább 500 embert be kellene oltani már holnap” – mondta Tüttő, kiemelve: ugyanez a helyzet a Főtáv erőműiben, a hulladékhasznosító műben és a járművezetők és üzemirányítók körében is. S ha jól látják, vakcina is van még raktáron.
„Nagyon elkeserítőnek” nevezte, hogy hiába jelezte a gondot kormánynak, hogy a túl sok beteg miatt leállhatnak a kritikus infrastruktúrák, az nem tett semmit. Ekkor közölte a nyilvánosság előtt, hogy akár le is állhat a metró, ha még két ember megbetegszik.
Nem azt követelik a kormánytól, hogy az amúgy is túlterhelt háziorvosokra terheljék a város működtetőinek a beoltását, de tudni kell, hogy vannak olyan kulcsterületek, ahol nagyon nehezen pótolható emberek ülnek – mondta.
Rájuk speciális beosztással és külön odafigyeléssel próbálnak vigyázni, hogy ne alakuljon ki pandémiás helyzet.
A Lánchíd szerdán megkezdett felújításáról azt mondta: még mindig várják a kormány által ígért 6 milliárd forintot. Most 3 milliárdról folytatnak levelezést a kormánnyal, de ebből „még semmilyen aláírt papírunk és még egy átutalt forint nincs”.
„A Fővárosi Önkormányzat aláírta a szerződést, vállalja: a Lánchidat fel fogjuk újítani. Tényleg az a kérdés, hogy a kormány az áfát, amit mi befizetünk, azt visszautalja-e nekünk” – mondta.
A metró felújított szerelvényeinek klimatizálásáról azt mondta: az felújítást végző oroszok vonakodva, de hozzájárultak, hogy kipróbálják, megoldható-e a technikailag bonyolult utólagos klimatizálás. Mára kiderült: megoldható, de hogy a felújítás miatt perbe fogott orosz fél mennyiért járul hozzá a berendezések beszereléséhez, csak a per végén derül ki.
Tüttő rossz döntésnek nevezte, hogy a főváros korábbi vezetői a kocsik felújítása mellett döntöttek, de rámutatott: eza kormány kényszere hatására történt, hiszen a kormány döntése volt, hogy új szerelvényekre nem, csak felújításra vehettek fel hitelt.
Feltette azonban a kérdést: ha valóban olyan sok pénz volt a Fővárosi Önkormányzat kasszájában, mint a fideszesek állítják, akkor miért kereskedelmi hitelből újították föl ezeket a metrókocsikat, és miért nem új szerelvényeket vettek?
Mint mondta, „tágra nyílt szemekkel” nézteLáng Zsolt, a Fidesz-KDNP fővárosi frakcióvezetője közleményét, melyben a politikus azt állította, hogy a március 15-iki nemzeti ünnepen a budapesti közterek, főutak, hidak nem voltak fellobogózva.
„Nem tudom, Láng Zsolt melyik városban ébredt hétfő reggel” – mondta Tüttő –, de fotódokumentáció is van róla, hogy a fővárosi rendelet szerint a város fel volt lobogózva, a Lánchíd nemzeti színű díszkivilágítást is kapott, az Alagutat pedig csak a kormány kérésére nem világították így ki.