
Tovább a galériához >>>
Botka László polgármester a labor átadásán elmondta: ezzel a beruházással sikerült nagyon jó együttműködést elérni a város és a térség oktatási intézményei között. Hozzátette: a labor fontosságát mutatja, hogy nemzetközi és európai példák szerint egy iskolavárosban vagy tudásközpontban a természettudományos képzés fejlettsége alapvetően meghatározza a gazdasági fejlődést is.
A város 2012-ben nyert el 291 millió forintos uniós forrást azzal a céllal, hogy fejleszteni tudják a természettudományos képzés infrastruktúrát és módszertant. Ezt 25 millió forinttal egészítette ki az önkormányzat. A 316 millió forint feléből felújították az épületet, kialakították a kétszer 20 fő befogadására alkalmas labort a legmodernebb eszközökkel. A másik feléből módszertani fejlesztés valósult meg. A projekthez Szeged és kistérségéből 11 általános iskola és nyolc középiskola csatlakozott, 74 tanárnak a továbbképzése történt meg, és több kísérlet módszertanának leírása és az ehhez szükséges oktatási segédlet is elkészült.
A polgármester felidézte: az elmúlt hétéves uniós fejlesztési ciklusban több mint 10 milliárd forintot fordított a város oktatási intézmények fejlesztésére és karbantartására.
Botka László bejelentette, a következő öt és fél évben a város a területfejlesztési operatív programból nevesített 34 milliárd forintból nyolcmilliárd forintot fordít oktatási intézmények fejlesztésére. "Ezzel meg kívánjuk őrizni azokat az értékeket, melyeket az elmúlt évtizedekben a város az oktatásban teremtett" - tette hozzá. A következő hetekben, hónapokban készül el az az ütemterv, amely alapján kiderül, melyik városi intézmény mekkora támogatásban részesül.
Bán Sándor laboratóriumvezető elmondta: a fejlesztés célja az volt, hogy a diákok jelentősebb arányban válasszák a természettudományos képzéseket, amelyek minden fejlett országban ma a jövő gazdasági zálogát jelentik.
A laboratóriumban csoportmunkában tudnak dolgozni a gyerekek, földrajz, biológiai, kémia, fizika tantárgyakat lehet oktatni. Az eszközbeszerzésnél szem előtt tartották a tudomány népszerűsítését, illetve erősen fókuszáltak a tehetséggondozásra. Az iskola főként biológiából tudhat maga mögött nagy sikereket, hiszen itt zajlanak a nemzetközi versenyekre az előselejtezők és a felkészítések is. Így a mostani fejlesztéssel világszínvonalú felkészültségeket tudnak adni a legtehetségesebb diákoknak.
A projekt 2012 júniusában indult és idén április végével zárul. A laborban már a projekt végén megkezdődött az oktatás. Az elmúlt másfél hónapban 420 órát tartottak, és mostanra már azok az iskolák is sorban állnak, akik a projektben nem vettek részt, de szeretnének itt dolgozni. A jelenlegi érdeklődés szerint 30 körüli iskolával dolgoznak majd együtt a jövőben.