Felhívjuk Tarlós István főpolgármester és a fideszes városvezetés figyelmét arra, hogy a "dugódíj" Budapest jövőjének és a fővárosiak mindennapi életének olyan kérdése, amelyről a megfelelő társadalmi párbeszéd hiányában nem készíthetnek titkos tervezeteket és nem dönthetnek suttyomban.
Továbbá értelmezhetetlen, hogy mi dolga a tervekkel egy az ügyben nem illetékes állami szervnek, amikor azokat még a főváros közvéleménye sem ismeri.
Ez felveti azt a kérdést is, hogy nem készül-e a fideszes városvezetés és az Orbán-kormány a teljes budapesti közlekedési ágazat államosítására, miként azt a kórházakkal tették.
A budapesti autósok által fizetendő bármilyen majdani behajtási díj csak a fővárosiak bevétele lehet, és bevezetésére csak akkor kerülhet sor, ha a bevételek a budapestieket szolgálják!
Minden lehetséges eszközzel küzdeni fogunk az újabb államosítási elképzelések ellen, mivel ez nem jelentene mást, mint hogy a kormány és a főváros a "dugódíjjal" újabb súlyos sarcot akar kivetni a budapestiekre.
A "dugódíj" és a fővárosi közlekedési rendszer feletti rendelkezés kormányzati lenyúlása nem hozhatna mást a fővárosiaknak, mint dráguló közösségi közlekedést, az autósoknak több ezer forintos értelmetlen kiadást, elmaradó közösségi közlekedési fejlesztéseket, ritkább busz- és villamosjáratokat, meg nem épült P+R parkolókat.
A megfelelő szakmai és társadalmi vita után, csak akkor támogatunk bármilyen a budapesti autósok által fizetendő díj bevezetését, ha az megfelelő kedvezményeket tartalmaz a zónákon belüli lakosoknak, és annak bevezetése jelentősen olcsóbb, korszerűbb tömegközlekedést eredményez a fővárosiaknak.
A baloldali Budapest Program szerint nem "dugódíj" nevű új adóra, hanem a közlekedés fejlesztését szolgáló "behajtási zóna rendszerre" van szükség, melynek teljes bevételét kizárólag a közösségi közlekedés fejlesztésére, olcsóbbá tételére, az elavult járművek cseréjére, P+R parkolók építésére, Budapest zöld területeinek növelésére használhatja a városvezetés.
a Fővárosi Közgyűlés MSZP-frakciója
2011. július 22. 16:48
Újabb sarc helyett Budapest fejlesztésének eszköze legyen a „dugódíj”!
Nem tartjuk elfogadhatónak, hogy a budapestieknek és a közlekedéssel foglalkozó társadalmi és szakmai szervezeteknek a sajtóból kell értesülniük a "dugódíj" bevezetésének tervéről.