2011. július 22. 16:48

Újabb sarc helyett Budapest fejlesztésének eszköze legyen a „dugódíj”!

Nem tartjuk elfogadhatónak, hogy a budapestieknek és a közlekedéssel foglalkozó társadalmi és szakmai szervezeteknek a sajtóból kell értesülniük a "dugódíj" bevezetésének tervéről.

Felhívjuk Tarlós István főpolgármester és a fideszes városvezetés figyelmét arra, hogy a "dugódíj" Budapest jövőjének és a fővárosiak mindennapi életének olyan kérdése, amelyről a megfelelő társadalmi párbeszéd hiányában nem készíthetnek titkos tervezeteket és nem dönthetnek suttyomban.

Továbbá értelmezhetetlen, hogy mi dolga a tervekkel egy az ügyben nem illetékes állami szervnek, amikor azokat még a főváros közvéleménye sem ismeri.

Ez felveti azt a kérdést is, hogy nem készül-e a fideszes városvezetés és az Orbán-kormány a teljes budapesti közlekedési ágazat államosítására, miként azt a kórházakkal tették.

A budapesti autósok által fizetendő bármilyen majdani behajtási díj csak a fővárosiak bevétele lehet, és bevezetésére csak akkor kerülhet sor, ha a bevételek a budapestieket szolgálják!

Minden lehetséges eszközzel küzdeni fogunk az újabb államosítási elképzelések ellen, mivel ez nem jelentene mást, mint hogy a kormány és a főváros a "dugódíjjal" újabb súlyos sarcot akar kivetni a budapestiekre.

A "dugódíj" és a fővárosi közlekedési rendszer feletti rendelkezés kormányzati lenyúlása nem hozhatna mást a fővárosiaknak, mint dráguló közösségi közlekedést, az autósoknak több ezer forintos értelmetlen kiadást, elmaradó közösségi közlekedési fejlesztéseket, ritkább busz- és villamosjáratokat, meg nem épült P+R parkolókat.

A megfelelő szakmai és társadalmi vita után, csak akkor támogatunk bármilyen a budapesti autósok által fizetendő díj bevezetését, ha az megfelelő kedvezményeket tartalmaz a zónákon belüli lakosoknak, és annak bevezetése jelentősen olcsóbb, korszerűbb tömegközlekedést eredményez a fővárosiaknak.

A baloldali Budapest Program szerint nem "dugódíj" nevű új adóra, hanem a közlekedés fejlesztését szolgáló "behajtási zóna rendszerre" van szükség, melynek teljes bevételét kizárólag a közösségi közlekedés fejlesztésére, olcsóbbá tételére, az elavult járművek cseréjére, P+R parkolók építésére, Budapest zöld területeinek növelésére használhatja a városvezetés.

a Fővárosi Közgyűlés MSZP-frakciója