2012. augusztus 16. 12:26

Újabb üres ígéretek Budapest vezetésétől

Meglepő bejelentéssel állt elő Tarlós István és Vitézy Dávid. Bár már 22 hónapja óta nem tudnak válaszolni a budapestieknek járó közszolgáltatások kapcsán a “mi lesz holnap" kérdésre, szerdai napon mindjárt 4 kiemelt közlekedési beruházás előkészítésének számoltak be, hogy még a tájékoztató keretében leszögezzék: nem tudják, a 4 projektből mennyit akarnak majd megvalósítani.


Ha a főpolgármester és a BKK-vezér őszinték lennének Budapesthez, vagy legalább magukhoz, ha álmodozásaikat nem tervezésnek, hanem ötletelésnek neveznék. A bemutatott felvetésekről lehet értelmes vitát folytatni, - különös tekintettel arra, hogy egyik sem új, hanem az előző közgyűlés által évekkel ezelőtt a közlekedési rendszerfejlesztési tervben elfogadott elképzelések -, de nem úgy, ahogy a főpolgármester és a projektek sokaságáért felelősséget vállaló, de azokban eddig rendre kudarcot valló eredménytelen BKK vezetője gondolja.

Az nem működik, hogy lediktálják egy sajtótájékoztatón, milyen projektekben gondolkodnak, majd arról utólag mindenki kifejtheti a véleményét, ha akarja. Értelmes, a városban élő civil érdekcsoportokat és a közgyűlésben dolgozó pártokat bevonó szakmai párbeszédre van szükség, amely tényekre, a már elindult projektek jövőjének pontos bemutatására, és alapos elemzésre épül, nem pedig a városvezetés pillanatnyi ötleteire vagy véleményére.

A BKK szakmai működésének színvonalát a néhány napot megélt budaörsi buszsáv esete is mutatja. A városvezetés elmúlt kétéves közlekedéspolitikáját pedig csőd szélére sodort BKV, elmaradt fejlesztések, üresnek bizonyult ígéretek, elfüstölt metrószerelvények és lerobbant buszok demonstrálják. Jól jellemzi az egész működést a legutóbbi hetek „arculatváltásának” döntése: miközben a BKV bármikor összeomolhat és leállhat, a dolgozók fizetésének kigazdálkodása pedig minden hónapban problémát jelent, addig a buszok teljesen felesleges átfestéséről születik döntés, ha igazak a hírek, a főpolgármester vagy a BKK-igazgató irodájában.

Az elmúlt két év után a tegnapi bejelentés nem több, mint üres, megalapozatlan ígérgetés. A 4-es metróra vonatkozó ígérvények szintén erős szkepszisre adnak okot. Tarlós István politikáját látva úgy tűnik, neki akkor van a legnagyobb esélye a 4-es metró átadására, ha valamelyik még működő metróvonalat egész egyszerűen átnevezi. Átnevezésekben már amúgy profi a Tarlós-kabinet…

Horváth Csaba,
a fővárosi közgyűlés MSZP frakcióvezetője