Az elmúlt időszakban egyre több alkalommal fordult elő, hogy a fapados légitársaságok önkényesen és előzetes tájékoztatás nélkül megváltoztatták a szabályzatukat, elsősorban a felvihető poggyászok és az ülőhelyek kiválasztásával kapcsolatban.
Ezekről a döntésekről a fapados légitársaságok utasai csak az utazás során értesültek, kellemetlenséget és többlet költséget okozva ezzel.
Egyes társaságok magatartása tisztességtelen és elfogadhatatlan a fogyasztókkal szemben, ugyanis nyilvánvalóan nem teljesítik a szerződésben vállalt és az utasok által kifizetett szolgáltatásokat.
Tudjuk, hogy a fapados társaságok induló árai lehetőséget biztosítottak arra, hogy minél többen utazzanak repülővel. Mára az iparág dinamikus fejlődésének és az olcsóbb jegyáraknak köszönhetően Európában éves szinten több száz millió utas választja a közlekedés ezen formáját. Ugyanakkor egyetlen egy fapados légitársaság sem élhet vissza az utasok jogaival az alacsonyabb jegyárakra és költségekre hivatkozva. Az európai légiközlekedés töretlen fejlődésének kéz a kézben kell járnia a fogyasztói jogok védelmével és a szolgáltatások minőségének javulásával.
Ujhelyi István
EP-képviselő
az MSZP EP-kampányfőnöke