Az MSZP szerint a hivatalban lévő illetékes miniszter részéről szinte már bevett gyakorlat, hogy igazgatók kirúgásával próbálja meg kezelni a helyzetet, miközben a személycserékkel nem lehet megoldani a már-már a szakadék szélére sodródott kötöttpályás közlekedés problémáit.
Az MSZP már a tavalyi évben is figyelmeztetett, hogy nem lehet már sokáig fenntartani a budapesti agglomerációban működő HÉV-vonalakon a közszolgáltatást a jelenlegi színvonalon.
Az, hogy a leromlott pályaállapotok, az ilyen mértékben elavult infrastruktúra, valamint a már-már roncsderbinek nevezhető 55-60 éves életkorú járműállomány mellett mégis ilyen szintű szolgáltatást tudtak nyújtani, az csakis a MÁV-HÉV szakemberállományának, valamint az ott dolgozók áldozatos munkájának köszönhető.
A fővárosi HÉV-vonalak létfontosságúak azoknak, akik naponta ingáznak a munkahelyükre vagy iskolába, de fontos szerepet játszanak a fővároson belüli közlekedés szempontjából is. A jelenleg tapasztalható állapotok pedig méltatlanok a XXI. században egy ország fővárosi közlekedéséhez, valamint közvetett módon veszélyeztetik a főváros gördülékeny működését is.
A budapesti HÉV-vonalak teljes, átfogó rekonstrukciója és a járműbeszerzés nem várhat tovább! Itt az ideje, hogy tisztázza a kormány, hogy mikor kezdi el a már évekkel ezelőtt megtervezett, építési engedéllyel is rendelkező kivitelezés megkezdését!
Dr. Varga László, az MSZP elnökhelyettese