A június 9-i választásokat követően újabb vasúti vonalak bezárására készülhet a kormány, ugyanis 8 mellékvonalon utasszámlálást fognak végezni, a kormány gyakorlata szerint ezt a vonalak bezárása szokta követni. Az illetékes tárca ugyan még tagadja a híreket, ez tavaly is így volt, mégis igaznak bizonyultak az előzetes sejtések. Várhatóan ismét járműhiányra fognak hivatkozni a vonalbezárások kapcsán. A korábban beszüntetett vonalak eredetileg ideiglenesként voltak meghirdetve, azonban azóta sem történt semmi változás.
Varga László felhívta a figyelmet a kormány időzítésére, ugyanis várhatóan az európai parlamenti és önkormányzati választásokat követően fognak sort keríteni a vonalak bezárására, hiszen június 9-e előtt nem akarnak egy ilyen társadalmi konfliktust bevállalni vidéken.
Lázár János építési és közlekedési miniszter elmondása szerint az eddig bezárt és most bezárásra kerülő vonalakon autóbuszokkal fogják megoldani a közlekedést, ez azonban vasútellenes nézetekre vall. Ennek fényében pedig még kevésbé értelmezhető a miniszter által emlegetett „Most a vidék jön!” szlogen.
A tárca lépései érthetetlenek annak fényében, hogy Európa-szerte reneszánszát éli a vasút, ez a legzöldebb, legfenntarthatóbb közlekedési forma. A képet tovább árnyalja, hogy az állami közlekedési vállalatok felügyelő bizottságaiban 600 százalékos tiszteletdíj emelésre került sor, a vasút fejlesztését pedig továbbra sem hajlandók elkezdeni. A bezárt vasúti vonalakon a közlekedést 10-20 milliárd forintból meg lehetne oldani, típusazonos járművek környező országokból való beszerzésével.
Az MSZP elnökhelyettese egy másik problémára is felhívta a figyelmet a vonalbezárások kapcsán, ugyanis, valószínűleg, a tavalyi bezárási hullám is jogellenes lehetett. A Közlekedő Tömeg civil szervezet szerint a személyszállítási törvény és az uniós közszolgáltatási rendelet megszegését is jelentette a vonalak bezárása. Ennek hatására a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság kötelezte a Volánbuszt a vonatpótló autóbuszok szerződéseinek kiadására, ez azonban nem történt meg, az illetékes szaktárca pedig titkolja azokat a hatástanulmányokat, melyek alapján meghozták a bezárásokra vonatkozó döntéseket.
Az MSZP konkrét javaslatokkal rendelkezik a vasút helyzetének megreformálására. Egy nem megfelelően működő állami közszolgáltatásra ugyanis nem lehet megoldás a megszüntetés. Az eszközparkot és a vasúti infrastruktúrát fejleszteni kell, járműbeszerzésre van szükség, hogy egy modern, európai közszolgáltatás váljon a magyar vasútból.
Varga László szerint gyors, olcsó, de jó állapotú vasúti járműveket kellene beszerezni, használt motorvonatok vásárlásával ez 10-20 milliárd forintból megoldható lenne. Erre a környező országokból lenne is lehetőség.
Az MSZP szerint a kormány vasútellenes álláspontján változtatnia kell, az egyéni közlekedéssel szemben pedig a közösségi közlekedést kell fejleszteni, azon belül is a kötöttpályás közlekedésre kell hangsúlyt fektetni. „Nem vonalbezárásokra van szükség tehát, hanem átfogó vasútfejlesztési programra, erre megy Európa, erre kell nekünk is tartani” – zárta sajtótájékoztatóját Varga László.