mszp.hu | Belföld
2024. január 15. 09:16

Varga László: Átfogó reformra szorul a vasúti közlekedés!

Varga László: Átfogó reformra szorul a vasúti közlekedés!
Az MSZP Rendszerváltást! című programjának közlekedéspolitikai javaslatairól, a vasútfejlesztés fontosságáról, a vasúti közlekedés reformjáról, valamint a fenntartható közösségi közlekedésről is beszélt Varga László, az MSZP elnökhelyettese a péntek reggeli sajtótájékoztatóján.
Az MSZP megalkotta a Rendszerváltást! című, több mint 100 oldalas programját. Az MSZP szakpolitikai programcsomagja a vasútfejlesztés és a közösségi közlekedés fejlesztése tekintetében is olyan javaslatokat tartalmaz, amelyek megoldást jelentenek a XXI. századi mobilizációs kihívásokra.
 
„A kötöttpályás közlekedés mindenhol reneszánszát éli Európában, átfogó fejlesztések indultak az elmúlt évtizedben. Magyarországon ezzel szemben az összeomlás szélére sodródott a vasúti közlekedés” – emlékeztetett Varga László. 
Magyarországon az összeomlás szélére sodródott a vasút helyzete, ez a járműállomány tekintetében is kimutatható, hiszen fejlesztések és járműbeszerzések maradtak el. 
Az MSZP elnökhelyettese kiemelte, hogy a magyar vasutat meg kell reformálni, hiszen ez egy fenntartható és környezetbarát közlekedési forma. 
 
Az MSZP szerint a reptérvásárlás helyett a vasúti közlekedést kellene fejleszteni, hiszen sajtóhírek szerint a kormány 1536 milliárd forintért szeretné megvásárolni a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airportot. Nemrégiben pedig 700 milliárd forintért telefonszolgáltatót is vett a kormány, vagyis van pénz, csak nem megfelelően költi azt el a kormány. 
 
Varga László elmondta, hogy az MSZP álláspontja szerint ezen a gyakorlaton változtatni kell, hiszen a kormánynak a közösségi és a kötöttpályás közlekedést kellene fejlesztenie. 
 
„Az egyéni közlekedéssel szemben előnyben kell részesíteni a közösségi közlekedést, azon belül pedig a kötöttpályás közlekedést” – érvelt az MSZP elnökhelyettese. 
 
Az MSZP korábban is felhívta a figyelmet az összehangolt menetrend és tarifaközösség fontosságára. Az elmúlt időszakban a Budapest-bérlet kérdésének az ügyéről volt hangos a sajtó, azóta pedig Lázár János egy új javaslattal állt elő. Lázár János bejelentésének azonban nem csak nyertesei, hanem vesztesei is vannak. 
 
A közlekedésben és a fővárosi agglomerációban azonban nem csak a tarifaközösséggel van gond. Az immáron állami kezelésben lévő HÉV esetében elavult járművek, valamint leromlott pályaállapotok tapasztalhatók. A közel 60 éves szerelvények közül többet a forgalomból is ki kellett vonni, amely pedig járatritkításhoz vezetett. 
 
„Átfogó fejlesztésre van szükség a közösségi közlekedés tekintetében és átfogó fejlesztés kell a kötöttpályás közlekedés tekintetében is. Ez fontos Magyarország számára. Erre megy Európa, erre kell nekünk is tartani” – összegzett a sajtótájékoztatója végén Varga László. 
 

Kapcsolódó párttagok