A Klik helyett új, kreatív iskolákra van szükség

A pedagógusok lázadásának következtében az oktatás lett a legfontosabb belpolitikai kérdés. Erről Kunhalmi Ágnes beszélt vasárnapi sajtótájékoztatóján.

A politikus elmondta, hogy a kormány megpróbálja elbagatellizálni a dolgot, ál-kerekasztal beszélgetéseket hív össze, és fenyegetőzik. A megosztásra játszik, és egymásnak akarja ugrasztani a szakmai szervezeteket a szakszervezetekkel, pedagógust a pedagógussal, és megkísérli szembeállítani a tanárokat a szülőkkel.

Czunyiné Bertalan Judit leváltása csak látszatintézkedés volt. Egy illiberális demokráciában mindig a ”fejétől bűzlik a hal”, és amíg a miniszterelnököt Orbán Viktornak hívják, addig nem lesz Magyarországon jobb az oktatás - hangsúlyozta a képviselő.

Kunhalmi Ágnes cáfolta a miniszterelnök pénteki, az oktatással kapcsolatos megjegyzéseit. Felhívta a figyelmet arra az ellentmondásra, hogy míg a kormányfő arról beszél, a közoktatás helyzete 2010 előtt csődben volt, az orbáni központosítás után mégis 200 milliárd forinttal kevesebbet költöttek erre a területre.

Nem igaz a miniszterelnöknek az az állítása sem, hogy a rendszerváltás után folyamatosan romlott volna a gyerekek teljesítménye. A 2006-ban és 2009-ben végzett független nemzetközi felmérések kimutatták, hogy szövegértés tekintetében a tanulók ”kimondottan jó eredményeket kezdek elérni, és kimutatható volt a következetes és tendenciózus javulás” a magyar gyerekek teljesítményében.

Képviselőnk kifejtette, hogy meg kell szüntetni a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot, és helyette új, kreatív iskolákat kell létrehozni. A legfontosabb cél, hogy minden diák folyékonyan beszéljen angolul, tudjon programozni, és, hogy felszámoljuk a funkcionális analfabetizmust.

A differenciált gondolkodás, a kritikai attitűd, a vitakultúra elsajátítása, a kérdezni és hibázni tudás vezethet el a kreatív, stresszmentes és demokratikus iskolához - zárta sajtótájékoztatóját Kunhalmi Ágnes.