mszp.hu | Belföld, Gazdaság
2022. március 11. 09:58

Mi van a nagyvárosi tömegközlekedéssel? - reagálás a kormányinfóra

Mi van a nagyvárosi tömegközlekedéssel? - reagálás a kormányinfóra
Benzinár-stop, üzemanyag turizmus stop, jövedéki adó csökkentése OK. De mi van a nagyvárosi tömegközlekedéssel?

Gulyás Gergely és Hernádi Zsolt közös sajtótájékoztatón jelentette be, hogy marad a benzinár-stop, intézkedéseket hoznak az üzemanyag turizmus megfékezésére, és csökkentik az üzemanyagok jövedéki adóját. Ennek keretében mostantól a 7,5 tonna feletti gépjárművek, és a 3,5 tonna feletti külföldi gépjárművek csak a nagy nyomású kutakon tankolhatnak piaci áron.

Az a gyanúm, hogy a kormány ezt a helyzetet is arra használja, hogy üssön egyet a fővároson, és néhány ellenzéki vezetésű megyeszékhelyen. Az intézkedés alapján ugyanis a nagyvárosi tömegközlekedésben használt buszok mostantól piaci áron, a hatósági árnál akár 200 forinttal is drágábban tankolhatnak, hiszen ezek a buszok nehezebbek 7,5 tonnánál.

Ez az intézkedés az amúgy is kivéreztetett önkormányzati szektorra mért újabb csapás, amellyel a közösségi közlekedést használók milliói számára okoz kárt a Fidesz.
Miért nem lehetett a nagyvárosi tömegközlekedési járművekre is kiterjeszteni a hatósági árat?