Herczog szerint a GDP-hez már most is 10%-ban hozzájáruló, 60 ezer főt foglalkoztató autóipar nemcsak a képzett munkaerő miatt települ egyre nagyobb arányban hazánkba, de a technológiai újításokban bővelkedő beszállítói kör is csábítóan hat a beruházókra. A képviselő úgy fogalmazott: ha tovább akarjuk növelni az iparág részesedését a gazdaságunkban, akkor elébe kell mennünk a változásoknak.
Az elmúlt évek egyértelműen arról szólnak az iparágban, hogy a növekvő európai energiaigényt minél környezetkímélőbb módon tudják kielégíteni, és erre a villamosenergia alkalmazása a legkifizetődőbb. Európában már megindult a szabványosítás, a töltőállomás-hálózat fejlesztése, és a technológiai fejlesztés, nálunk még alacsony a töltőállomások száma – Budapesten mindössze 7 található – a fizetőképes kereslet az uniós átlag alatt van, és a jelenleginél kétszer nagyobb villamosenergia-hálózat kapacitás szükséges az elektromos autók tömegének kiszolgálásához.
Herczog szerint azonban nem is a fogyasztói oldalon jelentkezik Magyarország számára a legtöbb rövidtávú haszon az elektromos autók elterjedésével. A képviselő szerint a legnagyobb hasznot az hozza, ha az autóipar cégek itt maradnak, nálunk bővítik a beruházásaikat, foglalkoztatásukat. A beszállítói hálózatot képező kkv-knak is fel kell készülnie a változásokra, hiszen "senki nem mondja, hogy ne lehetne magyar az a cég, aki például egy gyufás skatulya méretű akkumulátorral megoldja az energiatárolás problémáját" – fogalmazott előadásában Herczog Edit.